Contactcentermedewerker
Opleidingsprofiel
•
Voor elke opleiding in het volwassenenonderwijs bestaat een opleidingsprofiel. Het beschrijft wat je zal leren. Er staat in hoeveel lestijden er zijn en hoeveel modules. Wanneer je alle modules van een opleiding succesvol hebt afgerond, ontvang je voor die opleiding een certificaat of diploma.
Opbouw en modules
-
In deze module maakt de cursist kennis met het computerklavier. Hij leert, op basis van tastschrij-ven, de juiste vingerzettingen voor de gidsrij, de bovenrij en de benedenrij, gecombineerd met de hoofdletterzetting.
- Studiebewijs
- Deelcertificaat
- Lestijden
- 20
Zoek waar je dit kan volgen -
In deze module leert de cursist de basisprincipes van een correcte en efficiënte communicatie hanteren. Deze module omvat het gebruik van het Nederlands in een zakelijke context, zowel schriftelijk als mondeling. De module brengt vaardigheden aan die noodzakelijk zijn voor de dage-lijkse commu¬nicatie in een contactcenteromgeving. In deze module leert de cursist eveneens e-berichten correct interpreteren en beantwoorden. De door de SERV voorgeschreven competenties met betrekking tot communicatie, telefonie en onthaal worden bereikt in het Nederlands. Concreet betekent dit dat de cursist zich in de monde-linge en telefonische communicatie met klanten, bezoekers, collega’s… op een juiste manier kan uiten en volgens de voorgeschreven procedures optreden, zich hierbij vlot bedienend van het Nederlands.
- Studiebewijs
- Deelcertificaat
- Lestijden
- 80
Zoek waar je dit kan volgen -
In deze module verwerft de cursist de voor een contactcentermedewerker noodzakelijke vaardigheden inzake stemhygiëne en –technieken.
- Studiebewijs
- Deelcertificaat
- Lestijden
- 20
Zoek waar je dit kan volgen -
In deze module leert de cursist binnenkomende klachten registreren, rapporteren en – afhankelijk van de afgesproken procedures ter zake - zelf afhandelen. Hij leert eventuele problemen m.b.t. de dienstverlening van het contactcenter signaleren. De cursist leert eveneens een advies- en servi-cegesprek voeren (customer care). Deze module maakt een wisselwerking mogelijk tussen theorie en praktijk. De cursist integreert algemene en sectorspecifieke competenties in een praktijkgerichte context. Dit werkplekleren kan gerealiseerd worden via een brede waaier aan onderwijsleersituaties waar cursisten leren in levensechte contexten.
- Studiebewijs
- Deelcertificaat
- Lestijden
- 80
Zoek waar je dit kan volgen -
In deze module verwerft de cursist inzicht in de werking en de organisatie van contactcenters. Hij leert op een efficiënte manier telefoon- en computerapparatuur en -applicaties gebruiken in func-tie van de telefonische en/of elektronische communicatie met klanten. Deze module maakt een wisselwerking mogelijk tussen theorie en praktijk. De cursist integreert algemene en sectorspecifieke competenties in een praktijkgerichte context. Dit werkplekleren kan gerealiseerd worden via een brede waaier aan onderwijsleersituaties waar cursisten leren in levensechte contexten.
- Studiebewijs
- Deelcertificaat
- Lestijden
- 80
Zoek waar je dit kan volgen -
In deze module leert de cursist multitasken. Hij leert intensieve interactie met een klant combine-ren met intensief beeldschermwerk. Hij leert bellen en luisteren combineren met het opzoeken en noteren van informatie. Hij verwerft de nodige vaardigheden om sociale media te gebruiken in functie van de opdrachten van een contactcentermedewerker. Deze module maakt een wisselwerking mogelijk tussen theorie en praktijk. De cursist integreert algemene en sectorspecifieke competenties in een praktijkgerichte context. Dit werkplekleren kan gerealiseerd worden via een brede waaier aan onderwijsleersituaties waar cursisten leren in levensechte contexten.
- Studiebewijs
- Deelcertificaat
- Lestijden
- 80
Zoek waar je dit kan volgen -
In deze module leert de cursist op een klantvriendelijke en resultaatgerichte manier producten of diensten verkopen. Hij leert een enquête afnemen. Hij leert deze acties administratief correct op-volgen en/of afhandelen. Deze module maakt een wisselwerking mogelijk tussen theorie en praktijk. De cursist integreert algemene en sectorspecifieke competenties in een praktijkgerichte context. Dit werkplekleren kan gerealiseerd worden via een brede waaier aan onderwijsleersituaties waar cursisten leren in levensechte contexten.
- Studiebewijs
- Deelcertificaat
- Lestijden
- 80
Zoek waar je dit kan volgen
Waar kan je deze opleiding volgen?
Omschrijving van het opleidingsprofiel
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:
- met contactcenterapparatuur werken
- contactcenterapparatuur simultaan gebruiken
- klantgericht communiceren
- telefonisch informatie geven en inwinnen
- een verkoopgesprek voeren
- een advies- en servicegesprek voeren
- antwoorden op klachten
- een klantencontact administratief afhandelen
- rapporteren over problemen of procedures
- product- en bedrijfskennis verwerven.
De cursist leert vlot in Standaardnederlands communiceren, gebruik makend van hedendaagse media.
- Thema's
-
Verkoop en administratie
Verkoop en administratie > Verkoop - Ingericht vanaf
- 01.09.2013
- Niveau
- Secundair Volwassenenonderwijs
- Lestijden
- 440
- Toelatingsvoorwaarden
- Meer weten over de voorwaarden
- Studiebewijs
- Certificaat
- Beroepskwalificatie
- Neen
- Diplomagerichte opleiding
- Neen